اتکارت چیست



برنامه باشگاه مشتریان بر پایه رضایت متقابل فروشنده و مشتری طراحی شده است. این روش سالهاست در کشورهای پیشرفته به یکی از روش‌های ثابت جهت افزایش دفعات مراجعه خریدار به محل خرید تبدیل شده و از همین رو بسیاری از مراکز فروش کالا به استفاده از آن روی آورده‌اند. با اینکه این سیستم چندان در ایران شناخته شده نیست و شرکتهای معدودی به استفاده از آن روی آورده اند اما استفاده از آن روز به روز در حال گسترش بوده و جامعه شناخت بیشتری نسبت به آن پیدا میکند. نحوه کار این برنامه به این صورت است که یک بنگاه اقتصادی (آژانس مسافرتی، هتل، آموزشگاه، فروشگاه، رستوران و سایر واحدهای صنفی) مزایایی را برای مشتریان ایجاد کند به طوری که آنها افزایش خرید از آن سازمان را ترجیح دهند. در این برنامه فروشگاهها با اعطای امتیاز به مشتریان در ازای خرید بیشتر، مشتریان بیشتری را جذب میکنند و در مقابل مشتریان نیز به جای چانه زدن و گرفتن تخفیفهای موردی، از امتیازات و تخفیفهای دائمی برخوردار خواهند شد که رضایت همیشگی و لذت از خرید را برایشان در پی خواهد داشت. فروشگاههایی که از این برنامه استفاده کنند در ازای هر خرید مشتری، امتیازی را برای او در نظر میگیرند و در نهایت در ازای میزان مشخصی از امتیازات تخفیف مشخص و قابل توجهی به مشتری ارائه خواهند داد. برخی از فروشگاهها ممکن است در ازای رسیدن مشتری به یک امتیاز مشخص، هدایای ویژه و کالاهای رایگان در اختیار مشتری قرار دهند. نحوه امتیاز دهی و ارائه هدیه و تخفیف باید در هر فروشگاه، وبسایت آن و یا بر روی کارتهای امتیاز قابل مشاهده باشد. بنگاههای اقتصادی (فروشگاهها) میتوانند از سیستم امتیاز دهی متغیر و بر مبنای شرایط بازار استفاده نمایند به این صورت که برای کالای خاص در زمانهای خاص امتیاز بیشتری در نظر بگیرند. نمونه این روش در لباس فروشی ها، ارائه امتیاز بیشتر به خرید لباسهای تابستانی در آخر فصل تابستان یا لباسهای زمستانی در انتهای فصل زمستان است. هتلها و رستورانها با استفاده از این روش میتوانند امتیازات بیشتری برای مشتریان ایام غیر تعطیل در نظر بگیرند و به این طریق مردم را تشویق به مراجعه بیشتردر زمانهای خاص نمایند . آموزشگاهها نیزمیتوانند با ارائه امتیازات ویژه در طول سال تحصیلی دانش آموزان را ترغیب به ثبت نام در این ایام نمایند. نمونه های فوق تنها گوشه ای از قابلیتهای این سیستم در جهت افزایش ارتباط موثر مشتری و فروشنده میباشد. سایر واحدهای صنفی نیز بسته به شرایط کاری خود میتواند امتیازات ویژه ای را برای مراجعین و مشتریان در نظر بگیرد. در مقابل مشتریان نیز در ازای خرید خود امتیازات قابل توجهی را ذخیره مینمایند که میتوان در آینده از آن استفاده نمود. به عبارت دیگر هربار خرید یک نوع پس انداز به حساب می آید. نحوه عملکرد برنامه باشگاه مشتریان در اولین مراجعه مشتری به بنگاه تجاری، یک کارت امتیاز به مشتری تعلق میگیرد که به نام خود مشتری ثبت میشود. امتیاز هرمشتری در ازای هر مقدار خرید در کارت او ذخیره میشود که به نوعی اعتبار او محسوب شده در آینده قابل برداشت به صورت نقدی یا دریافت هدیه خواهد بود. برنامه بر مبنای تکرار خرید مشتری کار میکند و مشتری با خرید بیشتر اعتبار و امتیاز بیشتری به دست می آورد. میزان امتیاز و نحوه هزینه آن در ابتدای عضویت از طریق فروشنده به مشتری اعلام میشود. مشتری نیز این امکان را دارد که با مراجعه به وبسایت www.atcard.ir تعداد و میزان خرید، تعداد امتیاز و مبلغ اعتبار خود مشاهده نماید.

خدمات

ثبت نام فروشگاه

از زبان مشتریان

تماس با ما

موقعیت

تهران - ایران

تلفن

09126801483

ایمیل

info@atcard.ir

آدرس

تهران - ایران

brand image
brand image
brand image
brand image